חדשות

ספורטאי המכביה מצטרפים למאגר מח העצם היהודי של עזר מציון

דגימות מח עצם של ספורטאי המכביה המגיעים ממדינות שונות עשויות להגדיל משמעותית את מאגר מח העצם היהודי הגדול בעולם ולהציל חיים

טקס פתיחת אירועי המכביה. צילום ארכיון: אורי לנץ/ פלאש 90

ביום חמישי הקרוב תצא לדרך המכביה ה-21, אירוע הספורט הגדול של העם היהודי, המתקיים אחת לארבע שנים בהשתתפות כ-10,000 ספורטאים ויהודים מכ-60 מדינות ברחבי העולם. השנה לראשונה יתקיים שת"פ מיוחד בין עמותת עזר מציון לבין המכביה, במסגרתו בימי המשחקים יוצבו עמדות של העמותה בחלק מבתי המלון שבהם יתארחו ספורטאי המכביה, כך שיוכלו לתת דגימת רוק פשוטה ולהצטרף למאגר מח העצם של העמותה.

המטרה היא להגדיל באופן משמעותי את מאגר הדגימות במאגר, כשמגוון המדינות מהם מגיעים הספורטאים היהודים מעצים את הסיכוי להצלת חייהם של יהודים רבים ברחבי העולם. כל דגימה שתתקבל על ידי הספורטאים תישלח באופן מיידי למעבדות, ובאם תימצא התאמה בין הספורטאי לחולה הזקוק לכך, העמותה תיצור עימו קשר על מנת לקדם את תהליך ההשתלה.

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם הוקם על ידי עזר מציון בשנת 1998, במטרה לסייע לחולי סרטן ולחולים במחלות קשות אחרות למצוא תורם מח עצם מתאים ובכך להציל את חייהם. המאגר הלאומי הינו החמישי בגודלו בעולם כולו ומהווה המאגר היהודי הגדול ביותר בעולם. בכל שנה מקבל המאגר אלפי בקשות חיפוש לאיתור תורמים לחולים ממרכזי השתלות ברחבי העולם.

עד היום בוצעו בזכות המאגר למעלה מ-4,400 השתלות מצילות חיים בחולים בישראל ובמדינות רבות בעולם. חלק משמעותי מהמאגר כולל דגימות רבות ממגוון מגזרים בחברה הישראלית, כולל מהחברה הערבית והדרוזית.

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון", ד"ר ברכה זיסר: "אנו פועלים כל העת על מנת להגדיל את מאגר מח העצם על מנת שכל יהודי ימצא תורם שיוכל להציל את חייו. השת"פ עם המכביה מהווה מכפיל כוח משמעותי, ואנו בטוחים שהספורטאים והספורטאיות יירתמו למשימה הקדושה והפשוטה הזו ופשוט להציל חיים".

נושאים קשורים:  מכביה,  תרומת מח עצם,  "עזר מציון",  חדשות
תגובות