חדשות

בעקבות סדרת הפיגועים: עלייה במפלס החרדה הלאומי

עמותת ער"ן מדווחת על עומסים בקווי הסיוע הנפשי: "בהלה שמזכירה את ימי שומר החומות" | קו החירום של עמותת עזר מציון הוצף הלילה במאות פניות של אזרחים הסובלים מחרדות

מתנדבי ארגון זק"א בזירת הפיגוע אמש בבני ברק. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

פיגוע הירי בבני ברק שאירע אמש (ג') הצטרף לשני פיגועים נוספים שאירעו השבוע, בבאר שבע ובחדרה, ובהם נרצחו 11 בני אדם ונפצעו עשרות. בשבוע האחרון, מאז הפיגוע בבאר שבע, נרשמה עלייה מטרידה בפניות המסווגות על ידי עמותת ער"ן כפניות חרדה. מאות פניות של אזרחים שהתמודדו עם חרדות ומצוקות נפשיות הגיעו הלילה גם לקו החירום לסיוע נפשי של עמותת עזר מציון.

אמש (ג') דיווחו בער"ן כי בעקבות הפיגוע בבני ברק, מתמודדים מתנדבי העמותה עם עומסים חריגים במענה הטלפוני כאשר ציבור גדול משתף בחששות לצאת מהבית נוכח המצבץ כמו כן דווח על הצפת פניות באינסטגרם, בפייסבוק ובאתר האינטרנט של העמותה, בעיקר מצד בני נוער מפוחדים.

דוד קורן, מנכ"ל ער"ן: "אלה ימים קשים לעם ישראל המתבטאים לצערנו גם בעלייה במפלס החרדה הלאומי. אנו קוראים לכל מי שחש בלחץ, מצוקה או צורך במישהו שיקשיב לו לא להסס לפנות אלינו בטלפון או בפלטפורמות הדיגיטליות.

עמותת "עזר מציון" פתחה אמש קו חירום לסיוע נפשי. הקו מאויש על ידי אנשי המקצוע של האגף לבריאות הנפש. קו החירום הוצף הלילה במאות פניות של אזרחים שהתמודדו עם חרדות ומצוקות נפשיות בעקבות הפיגוע בבני ברק. הקו ממשיך לפעול מסביב לשעון ככל שיידרש.

מנהלת האגף לבריאות הנפש בעמותת עזר מציון, מרב לוי: "החברה החרדית נמצאת בהלם. חלקים ממנה, ובמיוחד הדור הצעיר, נחשף אתמול בערב ברגע אחד לעובדה שאנו נמצאים בגל טרור- כשהוא הפעם הגיע ממש עד לפתח ביתם. באירועים מסוג זה יש משמעות גדולה לפנייה מוקדמת לעזרה ועיבוד של האירוע. במקרים רבים, הפנייה המוקדמת לסיוע עשויה למנוע התפתחות של פוסט טראומה קשה או הגעה למצבים חמורים יותר. חשוב שכל מי שחש מצוקה או חרדה גבוהה יפנה באופן מיידי לקבלת סיוע והכוונה. אלו תגובות נורמליות לאירוע לא נורמלי ואסור לחשוש מלפנות לעזרה או סיוע".

בתוך כך ועל רקע פיגוע הטרור שאירע בבני ברק, פתחה אמש קופת החולים כללית קו תמיכה לסיוע נפשי ורגשי למבוטחיה המופעל בסיוע עו"סים ופסיכולוגים. קו התמיכה פעל  לאורך כל שעות הלילה ומעבר לכך, ככל שיעלה הצורך.

מרכז בריאות הנפשי בארי של "כללית" בבני ברק מפעיל מהבוקר קו ייעודי נוסף. לדברי מנהל המרפאה, ד"ר אסף טריפטו, "הקו מיועד עבור מענה ראשוני לנפגעי חרדה או מי שזקוק להתייעצות לאחר הפיגוע. לחלופין, ניתן להגיע לקבלת סיוע נפשי ראשוני למוקד שייפתח במרכז לבריאות הנפש ברחוב בארי בבני ברק.

ב"כללית" הבהירו שקווי התמיכה והמענה במרפאת בארי מיועדים למבוטחים המתגוררים בערים בני ברק, רמת גן, גבעתיים וסביבתן, וקוראים לכל מי שחש חרדה או קושי בעקבות הפיגוע למהר וליצור עימם קשר.

נושאים קשורים:  פיגוע,  בני ברק,  עמותת ער"ן,  סיוע נפשי,  חרדה,  "עזר מציון",  קופת חולים כללית
תגובות